Naše tipy Jak na efektivní zpětnou vazbu k designovým projektům

Poskytování užitečné a konstruktivní zpětné vazby na design je základem každého kreativního projektu a nepochybně bude mít silný dopad na konečný výsledek. Čím více pozornosti se věnuje dodání a zpracování feedbacku, tím snazší bude její implementace.

V tomto příspěvku na blogu jsme shromáždili rozsáhlý průvodce, jak poskytnout účinnou zpětnou vazbu bez frustrace pro Váš další projekt.

1. Přístup založený na spolupráci

Spolupráce je klíčová pro zlepšení procesu zpětné vazby a vždy by se mělo jednat o otevřenou diskusi. Namísto toho, abyste jen řekli designérovi, že se vám něco nelíbí, řekněte mu přesně proč a vysvětlete, co nefunguje – mělo by to být partnerství nápadů, které nakonec povznese konečný výsledek. Zvažte pokládání otázek spíše než psaní seznamu konkrétních změn. Otázky často otevřou diskuse, které designérovi pomohou porozumět vašim potřebám.

2. Mluvte na rovinu!

Nekonkrétní zpětná vazba často ztěžuje designérům pochopit, co klient chce. Je důležité strukturovat vaš feedback a přesně vysvětlit, o čem mluvíte, ať už jde o písma, velikost, rozvržení atd. – buďte konkrétní! Prohlášení jako „Není to úplně ono“ a „Není to správné“ nejspíše nenasměrují designéry správným směrem. 

3. Sjednoťte Vaše poznamky

Stejně jako u většiny kreativních projektů je do procesu hodnocení obvykle zapojeno mnoho zúčastněných stran a formát, ve kterém je zpětná vazba přijímána, může se lišit u jednotlivých osob. Udělejte si čas na interní kontrolu a konsolidaci nejsilnější a nejúčinnější odezvy a poznámek. Díky tomu bude pro našeho designéra snazší porozumět vaším připomínkám a proces bude časově efektivní.

4. Udržujte to jednoduché a stručné

Čím jasnější je zpětná vazba, tím lépe! Přestože je podrobný popis dobrý, snažte se vyhnout psaní  delších odstavců. Místo toho vyzkoušejte strukturovanější přístup, jako např. použití odrážek, protože ty mohou designér nebo projektový manažer snadno odškrtnout a lépe porozumět rozsahu oprav.

5. Řekněte nám, co funguje a co ne

Váš feedback je důležitý nejen k přepracování či vylepšení designu, ale také nabízí příležitost pro klienty, aby nám řekli, co funguje dobře. To pomáhá designérovi dále prozkoumat koncepty a nápady, které které klientovi imponuji, místo toho, aby se zabýval pouze oblastmi, které je třeba změnit.

Pojďme to shrnout!

Nejdůležitější je zapamatovat si, že zpětná vazba je klíčovou součástí každého kreativního projektu. Budete-li se řídit výše uvedenými tipy, budete moci poskytnout účinný feedback pro Váš další projekt, což se jistě odrazí v konečném výsledku!

Libí se Vám naše víze?

Bude nám ctí navrhnout pro Vaši značku nový vizuál tak, aby zaujal.
Napište nám na kontakt@britemedia.cz nebo do Použijte chat

Sledujte nás na instagram!